Rezeki Anak Kita

Abang,

Saya nak beritahu, anak kita sudah dipanggil mengerjakan haji. Saya rasa sebak sangat. Kalau abang masih ada, tentu abang gembira.

Apa khabar abang kat sana?

Saya rindukan abang. Lamanya kita dipisahkan. Dan tak tahulah kita berpeluang jumpa lagi atau tidak.

Saya harap, bila anak kita sampai di Mekah nanti, dia akan doakan kesejahteraan abang banyak-banyak. Juga dia doakan kesejahteraan saya banyak-banyak.

Ini saja yang mampu saya lakukan bang,…tanpa abang di sisi. Saya berusaha menjadi penjaga amanah yang paling amanah. Alhamdulillah, saya tidak pernah makan harta anak kita tu. Duit yang orang sedekah sejak dia lahir, itulah yang saya simpan dalam Tabung Haji. 15 tahun, rupa-rupanya simpanannya sudah cukup untuk buat haji. Syukur sangat-sangat.

Oh, dah 15 tahun? Maksudnya dah 16 tahun abang tinggalkan saya.

kubur1

Abang rindu saya tak?

 

Leave a Reply

