Hari Ini

 

Hari ini…sama seperti hari-hari lain, yang penuh dengan kesibukan dan kepenatan. Cuma hari ini, rasa syukur lebih banyak kerana masih berjaya hidup hingga ke detik ini…1.25 petang. Bukan apa, sebelum ini agak ngeri juga membaca berita tentang kematian pada hari lahir. Ya Allah, aku berterima kasih kepada-Mu kerana masih mengizinkan aku hidup hingga ke saat ini.

Sepanjang usia ini, tak terbilang rasanya jasa orang di sekeliling saya buat diri saya. Semoga Engkau memberikan mereka semua…rahmat dan kasih sayang-Mu, juga perlindungan-Mu daripada mara bahaya dan bala bencana. Sesungguhnya aku memang mengenang jasa mereka semua. Cuma aku tak mampu membalasnya setimpal.

Ya Allah, redhailah jalan yang aku pilih ini. Kasihilah aku selalu kerana tanpa kasih-Mu, nescaya aku lemah. Alhamdulillah untuk semua liku yang pernah kulalui sepanjang usia ini. Yang pastinya, liku lebih banyak daripada jalan lurus…hanya Dia Maha Mengetahui rahsia takdirku ini.

Leave a Reply

