PESTA BUKU DATANG LAGI!

 

Rupa-rupanya, sudah setahun berlalu sejak saya mengunjungi PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2010. Pada waktu itu, saya sangat teruja kerana dapat membeli kitab-kitab tafsir dan hadith dengan harga yang amat berpatutan. Tak puas rasanya jika hanya mencuci mata. Disebabkan sudah agak lama meninggalkan pengajian, saya merasakan ilmu saya tidak ‘berkilau’ lagi. Sebab itulah saya memerlukan semua kitab tersebut untuk refresh ilmu yang pernah saya pelajari. Dan pesta bukulah tempat yang paling sesuai untuk mengilaukan semula ilmu-ilmu saya…

Tahun ini, saya berazam untuk mengunjungi pesta buku lebih daripada sekali. Jika boleh, saya mahu mengunjungi semua booth. Bukan apa, saya merasakan ilmu yang dimiliki tidak banyak. Lagipun, takkan hendak biarkan level ilmu kita setakat itu sahaja, tanpa penambahan betul tak? Ilmu sekadar peringkat sarjana, bagi saya memang belum cukup. Apatah lagi jika digali, semakin banyak pula rupa-rupanya yang belum kita ketahui. Bagi saya, selain menuntut ilmu secara berdepan dengan guru, membaca dan membuat rujukan melalui buku-buku yang berkualiti juga merupakan salah satu daripada jambatan menambahkan ilmu…

“Tuntutlah ilmu dari dalam buaian hingga ke liang lahad”

Maksudnya, selagi kita masih bernyawa, selagi itulah kita dituntut untuk mencari, menambah dan mengamalkan ilmu. Dan membaca merupakan salah satu jambatannya. Jadi, sesiapa yang sebelum ini tidak gemar membaca, apa salahnya mengubah tabiat tersebut? Umat yang berjaya ialah umat yang membaca . Cuba-cubalah jenguk apa yang ada di pesta buku kali ini. Manalah tahu, hati yang tertutup itu akan terbuka sedikit demi sedikit. Percayalah, pasti ada bahan bacaan yang mampu menarik minat anda.

Salah satu daripada penerbit yang pasti membuat anda ‘alah membeli menang membaca’ ialah Grup Buku Karangkraf. Selain terkenal dengan majalah-majalah yang pelbagai dan novel yang mengancam, penerbit ini melangkah gagah ke hadapan dengan menerbitkan buku-buku keagamaan pula. Percayalah, buku-buku genre Islamik terbitan Karya Bestari @ Grup Buku Karangkraf pasti mampu mencuit hati anda, sama ada reka bentuk kulitnya yang menarik, juga isi kandungannya yang sungguh bermanfaat. Carilah penawar bagi hati yang berduka, sedih, kecewa dan sebagainya di dalam buku-buku tersebut. Dan jika anda sedang berbahagia, buku-buku Karya Bestari ada panduannya untuk gembira, suka dan berbahagia dengan cara yang diredhai.

 

 

Jadi, jangan lepaskan peluang ini. Selain dapat membeli buku dengan harga pakej yang murah, pembeli juga berpeluang memenangi banyak hadiah tajaan yang menarik, juga berpeluang beramah mesra dengan penulis-penulis Karya Bestari…3 dalam 1…tawaran yang sukar dilepaskan!

 

 

Happy Shopping!

Salam Sayang,

Ruhana Zaki.

Leave a Reply

